Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wij hebben de antwoorden!

Bij Kids Lodge vinden we het belangrijk dat je alles weet over onze opvang. Daarom hebben we de meest gestelde vragen voor je verzameld. Van inschrijving tot dagelijkse routines, van gezonde voeding tot avontuurlijke BSO-activiteiten. Hier vind je heldere antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!

Praktische vragen

Alles wat je wilt weten

Voor vragen over je contract, factuur of als je een vraag hebt over je inschrijving zijn we elke werkdag bereikbaar van 08:00 uur tot 16:00 uur via telefoonnummmer 085 051 1611 of via e-mailadres klantcontact@kidslodge.nl.

Heb je een vraag voor de pedagogisch professional of de locatiemanager van je kind kun je het best direct contact opnemen met de locatie zelf of een bericht sturen via het ouderportaal. Het telefoonnummmer van de locatie van je kind, vind je in de ouderapp.

Ja natuurlijk! Jullie zijn van harte welkom voor een rondleiding. Deze kun je hier aanvragen. We kijken er naar uit jullie te ontvangen!

Klik hier om naar ons inschrijfformulier te gaan. Inschrijven is gratis en vrijblijvend. Wil je dit liever samen met ons doen? Bel ons dan op 085 - 051 161. We zijn elke werkdag bereikbaar tussen 8uur en 16.30 uur.

Voor een vraag over een kinderfeestje neem je direct contact op met onze partylodge via telefoonnummmer: 06 57 72 11 10

Je kunt ook contact opnemen met het zwembad via telefoonnummer 030 636 1062

Heb je een andere vraag die niet gaat over je contract, inschrijving of factuur? Onze receptie is bereikbaar via telefoonnummer 030 636 1062 of info@kidslodge.nl

Je kunt de toeslag aanvragen door naar toeslagen.nl te gaan en in te loggen met je DigiD. Met de gegevens op het kinderopvangcontract (uurprijs en gemiddeld aantal uren per maand) vraag je de toeslag aan. Meer informatie over kinderopvangtoeslag vind je hier: Kinderopvangtoeslag | Dienst Toeslagen.

Wat jammer om te horen dat je ons gaat verlaten. Je kunt dit kenbaar maken via email naar klantcontact@kidslodge.nl. We vernemen ook altijd graag waarom je gaat. Wil je dat in de mail vermelden?

Je kunt je plek opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Idealiter valt dit op de laatste dag van de maand.

Geef altijd alle wijzigingen door die te maken hebben met een wijziging van je inkomen, het aantal uren per maand dat je opvang afneemt of het uurtarief. Dit kun je doen via de app kinderopvangtoeslag of de website van toeslagen.nl.

Het landelijk register kinderopvang (LRK) (link) is een een register waar alle geregistreerde kinderopvang organisaties voor kinderdagverblijven, peuteropvang, buitenschoolse opvang of gastouderbureaus en gastouders worden vermeld. Iedere locatie heeft een uniek nummer wat je moet doorgeven aan de belastingdienst toeslagen. Je ontvangt alleen kinderopvangtoeslag als jouw kinderopvang is geregistreerd in het LRK. Het unieke nummer voor de locatie waar jij opvang afneemt vind je in de plaatsingsovereenkomst.

Deze vind je in het ouderportaal voor de voorgaande jaren. Eind februari sturen we je de jaaropgave van het voorgaande jaar.

Vragen over de factuur, betaling of incasso

Alles wat je wilt weten

We snappen dat de facturatie methode lastig kan zijn. We kijken graag met je mee. Je kunt ons bellen via 085 - 051 161, een bericht sturen via email naar klantcontact@kidslodge.nl of het contactformulier op de website invullen.

Dat komt omdat je maandelijks een gemiddeld aantal uren betaalt van zowel de gewone BSO als de vakantie BSO. Ik leg het uit:

40 weken per jaar halen we de kinderen uit school op en blijven ze tot sluitingstijd van de locatie bij ons.

12 weken per jaar is er vakantie en kun je je kind(eren) inplannen op de door jou gewenste vakantie dag waarbij je kind de hele dag welkom is.

Deze uren tellen we bij elkaar op en delen we door 12 maanden. Je betaalt maandelijks een gemiddelde en krijgt ook toeslag over een gemiddeld aantal uur.

We incasseren de factuur elke maand rond de 25e van de maand. We doen dit een maand vooruit. Ook je toeslag ontvang je een maand vooruit, rond de 20e van de maand. Alleen in de maand december incasseren we de factuur eerder, rond de 22e van de maand.

Je kunt de factuur overmaken voor de 26e van elke maand met de volgende gegevens:

Kids lodge Groep
NL03INGB0117478121

Als je de factuur niet kunt betalen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Samen kijken we naar een passende oplossing. Je kunt ons bellen op telefoonnummer 085 - 051 161.

We kijken graag met je mee naar de openstaande factuur. Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Je kunt ons bellen op telefoonnummer 085 - 051 161.

We kijken graag met je mee naar de openstaande factuur. Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Je kunt ons bellen op telefoonnummer 085 - 051 161.

Ja, dat klopt. Tijdens de officiële feestdagen zoals benoemd in de CAO kinderopvang zijn we gesloten, maar deze factureren we wel door. Ook krijg je over deze dagen toeslag. In onze aanvullende algemene voorwaarden vind je dit terug.

Je betaalt voor de opvang altijd de uren zoals ze in je contract vermeld staan. Meestal is dit van openingstijd tot sluitingstijd. Indien je je kind eerder komt halen, zullen deze uren niet van de factuur afgehaald worden. Ditzelfde geldt voor dagen dat je je kind niet naar de opvang brengt zoals tijdens vakantie en als je kind onverhoopt een dagje ziek is. Ook deze dagen betaal je door.

Dat kan zeker. Neem contact met ons op zodat we je een toestemmingsformulier kunnen toesturen. Deze kun je digitaal ondertekenen. Dit kan via het contactformulier, via email klantcontact@kidslodge.nl of telefoonnummer 085 - 051 161

Het is nu nog niet mogelijk om via een betaalverzoek te betalen. We zijn hier druk mee bezig dit zo snel mogelijk te regelen.

Dit is helaas niet mogelijk. We incasseren de factuur altijd rond de 25e van de maand van je rekening. De kinderopvangtoeslag ontvang je op de 20e van de maand.

Vragen over wachtlijst en plaatsing

Alles wat je wilt weten

In veel gevallen is er direct plek, of kunnen we je een alternatief aanbieden als de door jou gewenste dagen niet mogelijk zijn. Voor meer informatie over beschikbaarheid kun je altijd contact met ons opnemen. Dit kan via het contactformulier, via email klantcontact@kidslodge.nl of telefoonnummer 085 - 051 161.

Ja hoor, dat kan zeker. Als je je inschrijving wilt wijzigen kun je contact met ons opnemen. Dit kan via het contactformulier o, via emailadres klantcontact@kidslodge.nl of telefoonnummer 085 - 051 161. We passen het graag voor je aan.

In veel gevallen is dit mogelijk, al rekenen we soms wel kosten. Stuur ons een email via klantcontact@kidslodge.nl en we nemen contact met je op. Meer informatie over de annulering van een plaatsing vind je in onze aanvullende voorwaarden.

Dat kan door ons een email te sturen. We zijn bereikbaar via klantcontact@kidslodge.nl. We houden een maand wijzigingstermijn aan als je de opvang wilt verminderen.

Allereerst van harte gefeliciteerd! Wat superleuk dat jullie er een kindje bij krijgen en weer voor ons kiezen. Je krijgt voor een tweede en opvolgend kind inderdaad voorrang. Neem contact met ons op en we bekijken samen de mogelijkheden. Dit kan via het contactformulier, via email klantcontact@kidslodge.nl of telefoonnummer 085 - 051 161.

Wat ontzettend vervelend om te horen. Als je werkeloos wordt, stopt de kinderopvangtoeslag vaak ook, maar het goede nieuws is dat dit wel even duurt. Neem contact op met de belastingdienst toeslagen om naar jouw specifieke situatie te kijken. Mocht je de opvang moeten opzeggen kun je dit doen door ons een email te sturen. Dit kan via het contactformulier op deze site of via emailadres klantcontact@kidslodge.nl. Als je later de opvang weer nodig hebt, neem dan vooral contact met ons op. We kijken graag met je mee.

Als er een plekje voor je kind beschikbaar is nemen we telefonisch contact met je op om het aanbod te bespreken. Als we je niet te pakken krijgen sturen we je een aanbod via e-mail met alle informatie over de beschikbare mogelijkheden.

Het kan zijn dat nog niet al je gewenste dagen beschikbaar zijn, of dat we andere dagen beschikbaar hebben dan je wilt. Je kunt altijd op de wachtlijst blijven staan tot de door jou gewenste opvang beschikbaar is. Als je vast een deel van de opvang afneemt, krijg je ook voorrang op de resterende dagen.

Als je akkoord gaat met het aanbod sturen we je de overeenkomst toe, deze kun je digitaal ondertekenen. Na ondertekening van de overeenkomst is de plek definitief voor jouw kind.

Als je nog iets wilt wijzigen in het aanbod of nog vragen hebt, zitten we klaar om dit met je te bespreken. Dit kan via het contactformulier, via email klantcontact@kidslodge.nl of telefoonnummer 085 - 051 161

Nee dit is niet automatisch maar je krijgt wel voorrang op een plekje als je al bij ons de opvang afneemt. Weet je naar welke school je kind straks gaat en welke dagen je opvang nodig hebt? Laat het ons weten zodat we je kind vast op de lijst kunnen zetten voor opvang als de schoolgaande leeftijd is bereikt.

Vragen over privacy

Alles wat je wilt weten

Elke maand leveren wij aan de belastingdienst toeslagen de gegevens op van de kinderopvang die je afneemt. Dit is omdat zij de toeslaggegevens bij ons toetsen. We matchen de gegevens door middel van je BSN. Dit is wettelijk verplicht. Meer informatie over het gebruik van je BSN vind je hier: Burgerservicenummer (bsn) | Privacy en persoonsgegevens | Rijksoverheid.nl

Wij doen onze uiterste best jouw gegevens zo goed mogelijk te beveiligen. Dit doen we onder andere door gebruik te maken van een administratiesysteem dat volledig ISO27001 geïmplementeerd is en gebruik maakt van de beveiliging van Microsoft Azure. Meer informatie over de beveiliging vind je in onze privacy overeenkomst.